דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי מפחד מגיל ההתבגרות? 

מאת    [ 28/04/2015 ]

מילים במאמר: 376   [ נצפה 1484 פעמים ]

אצל חלק מהילדים זה מתחיל כבר בגיל 9. הגוזל הקטן והמתוק מתחיל פתאום לנהום ולרטון, מסתגר בחדר עם הסמארטפון והמחשב ובשיחות אינסופיות בואטסאפ, בסנאפצ'אט, בסקייפ ובמשחקי מחשב (בדרך כלל בכולם בבת אחת) וההורים מופתעים לגלות שהם לא מכירים אותו, שהילד השתנה להם ושאי אפשר לדבר איתו בכלל.

אז נכון, זאת תחושה מאד מלחיצה לגלות שהילד המתוק שהיה מחובר אליכם לוריד פתאום השתנה והתנתק, אבל זכרו: זה עדיין הילד שלכם, ולמרות שהוא עושה הכל כדי שלא תראו את זה - הוא עדיין זקוק מאד לחום ולאהבה שלכם ולא פחות מזה לסמכות הורית. ועם זאת, המציאות משתנה, הילד משתנה וגם ההתנהלות שלכם צריכה להשתנות בהתאם.

איך עושים את זה?

המתבגר שלכם עסוק בגיבוש הזהות שלו וזאת משימה קשה ומורכבת. החברים שלו הם מקור תמיכה והזדהות אבל גם לא מעט לחץ ומתח. בתוך כל המערבולת המבלבלת שהוא חווה עכשיו, הוא ממש חייב שתהיו עבורו המקום הבטוח והרגוע שאליו הוא חוזר מהמסעות המסעירים, המרתקים והמפחידים שלו לגילוי עצמי. כדי לייצר עבורו את אותו בסיס-בית יציב ונוח, עליכם לפתח ולשמור על ערוצי תקשורת פתוחים איתו. איך? שאלו שאלות מתוך התעניינות, וללא שיפוטיות ונסו להימנע ככל האפשר מלהפוך כל סיטואציה להזדמנות להעביר ביקורת. זה לא אומר שלא תאמרו לו כלל את דעתכם או שלא תכוונו ותנחו אותו, להיפך, אבל לצורך זה תצטרכו למצוא רגעים בהם יש מוכנות והקשבה מצידו, אחרת ממילא הוא לא ישמע אתכם. אם כל התקשורת ביניכם תהיה בנויה מביקורת, כעס ואיומים, סביר להניח שהוא יעדיף להימנע ממנה (ומי לא?). רק אם הוא ימצא אצלכם הקשבה אמיתית ורצון להבין ולהכיר את עולמו החדש, יהיה לו עניין לשתף אתכם ולתת לכם הצצה פנימה. רק אז תוכלו להשמיע גם את קולכם ולקבל את הקשבתו.

מה עם גבולות?

כן, בהחלט. הציבו לו דרישות וגבולות שמותאמים לגילו, ליכולות שלו ולאורח חייו, ודרשו בנחישות ובעקביות שיעמוד בהם. תנו לו משימות או חובות שעליו לקיים בבית (לסדר את החדר, להוריד כלים מהשולחן לאחר הארוחה וכד') ועמדו על כך שיבצען. זה יחזק אצלו את ההבנה שהבית, להבדיל מעולמו, לא השתנה וממשיך להוות בשבילו בסיס יציב ואיתן. הראו לו שאתם סומכים עליו, אוהבים ומעריכים אותו. הילד שלכם צריך לדעת שהבית הוא מקום חם, אוהב ובטוח, בלי קשר למעשיו.

עוד על התקשורת עם המתבגרים שלנו, ועל שאלות כמו: "האם לחטט לו בנייד?", "למה הוא מתנהג ככה?" ו"איך שורדים את הגיל הזה?" במאמרים הבאים 

סיון ון דר פלאס - יועצת ומנחת הורים "הורה דרך"


050-7510185


לדף הפייסבוק של "הורה דרך"




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב